9 digitālā mārketinga iespējas papildu ienākumiem

Digitālais mārketings nav tikai uzņēmumiem, šādas mārketinga prasmes var noderēt katram, kurš vēlas izmantot mūsdienu sniegtās iespējas online komunikācijā un pārdošanā, gūt papildu ienākumus. Vairāk par digitālo mārketingu un tā praktisko pielietojumu varat uzzināt mūsu piedāvātajos mācību kursos, šajā rakstā apkopotas populārākās iespējas.

1/Izveidojiet jaunu online zīmolu

Ja vēl neesat droši, vai varat palīdzēt jau esošam zīmolam, izmēģiniet izveidot savu online zīmolu. Šādi apgūsiet praksē, kas ir nepieciešams, lai to izdarītu, iegūsiet praktiskas zināšanas. Turklāt tas būs jūsu pašu – no nulles. Iespējams, ka jūsu apkārtnē ir kāds uzņēmums, kurš būtu gatavs riskēt un sniegt jums iespēju. Jums nav ko zaudēt – tikai iegūt. Nākotnē tā būs lieliska iespēja parādīt potenciālajiem darba devējiem tieši jūsu prasmes un ideju. Pieredze liecina, ka pat sākotnēji neliela zīmola izveide ar tirgus izpēti var raisīt jaunas domas produkta attīstībai un rezultātā izaugt par ievērojamu biznesa ideju un tālāku tās īstenošanu.

2/Personīgais zīmols

Nenoliedzami lielākais projekts, ar ko nākas strādāt šajā dzīvē, esat Jūs pats. Tādēļ ir vērts ieguldīt gan savā attīstībā, gan arī parādīt savas zināšanas un prasmes citiem. Īpaši svarīgi tas ir tālākā karjeras attīstībā. Mūsdienās CV ir tikai daļa no kopējās informācijas, kuru var vērtēt darba devējs. Arvien vairāk tiek izskatīti arī citi kanāli, piemēram, sociālo mediju profili kā Facebook, LinkedIn, kā arī Google meklētājs. Vizuāli un personībai atbilstoši uzturēts Instagram, Facebook konts noteikti sniegs papildu atzinību darba devēja acīs, savukārt personīgais blogs var parādīt Jūsu profesionālās prasmes vai hobijus, kas arī var veidot pārliecinošu tēlu par Jums kā par daudzpusīgu profesionāli. Tātad – digitālā mārketinga iemaņas var krietni palīdzēt uzlabot Jūsu tēlu online vidē.

3/Blogs

Bloga izveide ir viens no populārākajiem veidiem, kā gūt papildu ienākumus. Tomēr veiksmīgam blogam nepietiek tikai ar tehnisko platformu. Tam ir jābūt vērstam uz auditoriju, ar noderīgu saturu un iespējām, kuras mudinātu auditoriju atgriezties un ieteikt saturu arī citiem. Kvalitatīvi izveidots blogs var palīdzēt arī maziem un lieliem uzņēmumiem piesaistīt auditorijas interesi un veidot eksperta tēlu. Katrs var sākt blogu, bet kā to izdarīt veiksmīgāk – arī par to sīkāk runāsim apmācībās.

4/Satura veidošana un mārketings

Labs satura veidotājs pratīs atrast organizācijas ikdienā neierasto, izveidojot stāstu, kas piesaistīs auditoriju. Prasmīga sociālo mediju pārvaldība nenozīmē tikai smieklīgas bildītes, ar kurām lietotāji aktīvi dalās, vai daudzus tūkstošus sekotāju, kuri nesniegs gaidīto atdevi biznesa mērķu sasniegšanai. Tieši labs saturs nereti ir lielākais klupšanas akmens uzņēmumiem, kuri tikai uzsāk digitālo komunikāciju – nereti tieši cilvēks no malas būs pareizākais veids, kā saturu plānot krietni veiksmīgāk. Nebaidieties ar idejām uzrunāt potenciālo klientu!

5/Sociālo mediju uzturēšana

Kvalitāte, nevis kvantitāte – lieliski raksturo pieeju sociālo mediju pārvaldībai. Uzņēmumiem, kuru auditorija nav īpaši aktīva sociālajos medijos, nav nepieciešama aktīva ikdienas komunikācija tajos, tomēr klātesamība noteikti sniegs papildu ieguvumus. Šo sociālo mediju uzturēšanai pietiek ar prasmīga satura un turpmākas komunikācijas plāna izveidi. Varbūt tās ir tieši Jūsu prasmes var palīdzēt kādai organizācijai labāk izprast šo strauji mainīgo saziņu sociālajos medijos un īstenot to auditorijai pievilcīgā un biznesam ienesīgā veidā.

6/Fotogrāfēšana

Mūsdienās vizuālā komunikācija ir ļoti nozīmīga – Instagram, Facebook: tikai daži no kanāliem, kur klienti ielūkojas, lai aplūkotu produktus un izvērtētu, vai ir vērts doties uz veikalu, vai ir pasūtīt šo preci attālināti. Pat ja fotogrāfēšana ir tikai Jūsu aizraušanās, nevis profesionāls darbs, piedāvājiet savus fotogrāfa pakalpojumus. Nereti uzņēmumiem pietrūkst prasmes nelielai foto apstrādei vai piemērotākai gaismu izmantošanai, lai viņu produkts iegūtu daudz pievilcīgāku izskatu arī online vidē. Arī 360 grādu foto kameras kļūst pieejamākas un var lieti noderēt, lai izveidotu virtuālās tūres, 360 grādu panorāmas. Pamatzināšanas par sociālajiem medijiem, to izmantošanu lieti noderēs kā papildinājums foto prasmēm. Protams, nevar aizmirst, ka arī pašiem fotogrāfiem darbu portfolio visbiežāk tiks skatīts tieši online vidē.

7/Meklētājprogrammu optimizācija (SEO)

Liels vai mazs – jebkura organizācija vēlās, lai informācija par viņiem būtu atrodama Google meklētājā, jo bieži tieši šis ir ceļš uz jauniem klientiem. Ja jums ir zināms kāds uzņēmums, kuram vēlētos uzlabot zīmola redzamību vai informācijas atrodamību par šo organizāciju, nekautrējieties pavaicāt vai sniegt bezmaksas padomu. Varbūt netālu atrodās kāda Jūsu iecienīta kafejnīca, bet pārāk maz tūristu par to uzzina, iespējams, ka problēma sākas online vidē – nav atrodama, nav atsauksmes, nav ēdienkartes. Dažkārt mazi soļi Google virzienā ļauj panākt ievērojamu efektu, it sevišķi lokālā mērogā (local SEO).

8/Partnermārketings (affiliate marketing)

Tā pamatā ir komisijas maksas saņemšana par jauniem pirkumiem vai jaunu klientu piesaisti, piemēram, fiksēta vai 10% komisija par pirkumu. Īpaši populāra iespēja monetizēt jeb iegūt ienākumus no satura izveides, izvietojot saturā saites vai reklāmas bannerus uz partneru lapām. Pasaulē īpaši populāras nozares ir tūrisms, veselība, ātrie kredīti. Izvēlieties tēmu, kura Jūs patieši aizrauj, atrodiet piemērotu partnermārketinga programmu un uzsāciet darbu!

9/Google Analytics

Daudziem uzņēmumiem ir mājaslapa, kā arī uzstādīts Google Analytics – pasaulē populārākais bezmaksas web statistikas rīks. Tas var kļūt par ļoti vērtīgu informācijas avotu turpmākai lēmumu pieņemšanai. Diemžēl ne visām organizācijām ir darbinieki, kuriem ir kompetence pārvērst šos pieejamos datus tālāk noderīgā informācijā un zināšanās. Analytics slēpj sevī plašas iespējas, tomēr iesācējam to visu apgūt varbūt izaicinoši. Paplašinātas Analytics zināšanas ļaus kļūt par ekspertu šajā jomā, tas savukārt ļauj palīdzēt uzņēmumiem izglītot par šī rīka izmantošanu tieši viņu organizācijā vai sagatavot regulāras, jau gatavas atskaites ar secinājumiem vai turpmākiem priekšlikumiem, balstoties uz datiem, nevis minējumiem.

Laiks apgūt jaunas prasmes

Piesakieties apmācību kursiem par digitālo mārketingu – piedāvājam mācības gan ar digitālā mārketinga pieredzi, gan arī tiem, kuri vēl ir šī zināšanu ceļa sākumā – digitālais mārketings iesācējiem. Kursu laikā iepazīsim krietni dziļāk šīs un citas iespējas, kuras sniedz digitālais mārketings. Turklāt labāk saprotot digitālā mārketinga principus arī paši varēsiet labāk atpazīt, kādas metodes tiek izmantotas, piemēram, atkārtotas reklāmas un kā no tām izvairīties vai tieši otrādi – izmantot savā labā, piemēram, iegādājoties aviobiļetes vai izmantojot īpašos atlaižu kodus kādā no e-veikaliem.

Edgars Koroņevskis

Edgars Koroņevskis

Digitālā mārketinga, IT un lietotāju pieredzes (UX) konsultants ar vairāk kā 15 gadu pieredzi šajās jomās. Iepriekšējā pieredze: SEB bankas digitālā mārketinga vadītājs, ziņu aģentūras LETA attīstības un IT nodaļas vadītājs, multimediju laboratorijas RIDemo pro...
Edgars Koronevskis
Leave a Reply