Google Analytics: pierādi savas prasmes ar zināšanu testu!

Google Analytics ir pasaulē populārākā web statistikas sistēma – tā ir bezmaksas, tā ir cieši saistīta ar dažādiem citiem digitālā mārketinga rīkiem, tādēļ prasmes strādāt ar Analytics ir viena no biežākajām prasībām digitālā mārketinga speciālistam. Kur iegūt šīs zināšanas un kā parādīt savas prasmes? Viena no iespējām ir mācīties Google Analytics akadēmijā un nobeigumā arī īstenot testa pārbaudi. Pieredzējušāki speciālisti var mēģināt nokārtot testu arī bez papildu gatavošanās. Šajā rakstā aplūkosim svarīgāko, ko būtu vērtīgi zināt un ņemt vērā.

Google Analytics akadēmija un tests

Google piedāvā pārbaudīt savas Google Analytics zināšanas un apstiprināt tās ar sertifikātu, kurš ir derīgs vienu gadu, testu vajag pildīt atkārtoti pēc gada, ja vēlaties šo sertifikātu atjaunot. Gan apmācību materiāli, gan arī pats tests ir bez maksas. Visu informāciju un pašu testu varat skatīt Google SkillShop mājaslapā. Salīdzinoši nesen Google publicēja jaunāko Google Analytics 4 versiju, bet apmācības un tests tiek attiecināts uz iepriekšējo versiju, kura arvien ir aktuāla – Google Universal Analytics.

Šajā testā ir 70 dažādi jautājumi, kuri ir jāatbild 90 minūšu laikā. Tas nozīmē, ka katram jautājumam ir aptuveni pusotra minūte laika. Lai veiksmīgi nokārtotut testu, ir jāatbild pareizi vismaz uz 80% jeb vismaz 56 jautājumiem. Ja eksāmenu ar pirmo reizi neizdosies nokārtot, nav lielas bēdas, jo eksāmenu var atkārtoti kārtot pēc vienas dienas. 

Testa jautājumi

Tests ir angļu valodā, bet ir pieejams arī krievu valodā, atbilžu varianti var būt ļoti līdzīgi un dažiem jautājumiem ir svarīgas nianses. Google Analytics kopējā Google eko sistēmā ir ļoti cieši saistīts ar Google Ads, tādēļ tur var būt arī dažādi jautājumi arī par šo reklāmu tīklu. Ja iepriekš ar to neesat strādājis, noteikti ir vērts papildus pirms testa apskatīt arī šo tēmu Analytics mācību kursā. 

Pēc testa beigām nav norādes par pareizajām un nepareizajām atbildēm, katru reizi testa jautājumi ir dažādi, lai gan tie var atkārtoties, līdz ar to jautājumu sarakstu internet vidē pilnībā neatradīsiet, būs tikai piemēri. Turklāt, ja jautājums jau šķiet zināms, rūpīgi izlasiet, jo jautājumi var būt ļoti līdzīgi un pareizā atbilde slēpsies detaļās. 

Daži testa jautājumi ir vienkāršāki, kur jāsniedz atbilde par funkcionalitāti, piemēram, jāizprot atšķirība starp page view (lapas skatījumu) un notikumu (event), bet lielākā daļa jautājumu ir ar situācijas aprakstu un prasa izvērtēt, kā rīkoties, kādus lēmumus pieņemt. Šādiem jautājumiem atbildes internet vidē ir grūti atrast un šādas atbildes parasti nāk ar praktisku pieredzi. 

Kādēļ ir vērts nokārtot šo Google analytics eksāmenu (GAIQ)?

Tas sniegs pašiem pārliecību par savu zināšanu līmeni, apvienojumā ar mājas lapas statistikas praktisku analīzi, tas sniegs ļoti labu pamatu turpmākajam darbam. Bez atbilstošas web statistikas tā ir kā bakstīšanās tumsā – kaut ko darīt, bet nenovērtēt atbilstoši.

Šāds sertifikāts labi iederēsies Jūsu CV vai pie LinkedIn profila – tas norādīs darba devējam, ka esat ieinteresēts savā attīstībā un arī norādīs uz Jūsu prasmju līmeni. 

Tests ir bez maksas, arī pēc neveiksmīga rezultāta to var dienu vēlāk kārtot atkal, tādēļ nebaidieties izmēģināt, atvēlēt tam laiku un sasniegt jaunus panākumus!

Google Analytics kursu veidi

Google piedāvā vairākus kursus – sākot no iesācējiem paredzētajiem līdz pat specifiskiem kursiem par Google 360. Kursu sarakstu atradīsiet Google Analytics Academy. Aplūkosim divus populārākos kursus no šī saraksta.

Google Analytics iesācējiem

Tests tiem, kuri ir mācību ceļa sākumā – apgūtas pamata lietas par Analytics darbības principiem, prasmes strādāt ar vienkāršākām atskaitēm, kā arī izveidot reklāmas mērķus un kampaņu uzskaiti. Arī pieredzējušiem ekspertiem pirms ķerties klāt nākamā līmeņa testam, ļoti vēlams ir pārbaudīt savas zināšanas, lai pārliecinātos, ka zināšanas nav ierūsējušas. 

Google Analytics pieredzējušiem speciālistiem

Kādas tēmas ir jāpārzina šī testa pildīšanai? Visas iepriekš uzskaitītās tēmas iesācējiem, bet papildus ir jābūt zināšanām tehniskā līmenī, piemēram, par filtru pielietojumu, vai filtrētus datus var atgūt, vai filtru secībai ir nozīme, kā darbojas segmentu atlase utml. Iespējams būs jautājumi par regular expression jeb RegEx izmantošanu, noteikti apgūstiet pamata zināšanas par Custom metrics un Custom dimensions, ja arī ikdienā nav vajadzība pēc šīm zināšanām.

Magnetic Pro mācību kursos “Digitālais mārketings” un “Google Ads un multimediji” apgūstam Google Analytics pamatus, nodrošinām papildu mācību materiālus video formātā vēl dziļākai apguvei – tas sniedz pamatu, lai nokārtotu pirmā līmeņa Google Analytics eksāmenu, otrā līmeņa jeb pieredzējušu speciālistu eksāmens prasīs dziļākas zināšanas un prasmes, kuras varat apgūt Google akadēmijā

Testa jautājumu piemēri

Daži testa jautājuma piemēri bez norādēm par pareizajām atbildēm.

What data is Google Analytics Goals unable to track?

  • Watching a video
  • Signing up for a newsletter
  • Making a purchase
  • Customer’s lifetime value

When does a default Analytics session expire?

  • At noon every day
  • After 30 minutes, regardless of user activity on a web page
  • When a user opens a new browser window
  • When a user is inactive on a web page for more than 30 minutes

 

Digitālais mārketings ir strauji mainīga nozare un Google Analytics nav izņēmums – pamata lietas nemainās gadiem ilgi, tomēr ir dažādas nianses, kuras mainās tehnoloģiju pasaulē un to nākas ņemt vērā, tādēļ zināšanu uzlabošana un prakse ir neatņemamas lietas katra digitālā mārketinga speciālista ikdienā. 

Edgars Koroņevskis,
digitālā mārketinga un lietotāju pieredzes eksperts, pasniedzējs

Digitālā mārketinga kursi